Αλλαγές στην δευτεροβάθμια εκπαίδεύση.

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Αλλαγές στην δευτεροβάθμια εκπαίδεύση.

Δημοσίευση  papachatzis Την / Το 8/2/2008, 02:45

Το βαθμοθηρικό σύστημα έχει υποτάξει την ανάγκη για γνώση και ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών.
Προτείνουμε :
Την αποδέσμευση από το ένα και μοναδικό βιβλίο. Η καθιέρωση συστήματος πολλαπλών βιβλίων βοηθά τον μαθητή να αλληλεπιδρά με την γνώση να ψάχνει για διαφορετικές πηγές και να αποκτά, έτσι, κριτική ικανότητα.
Την κατάργηση των πρόχειρων διαγωνισμάτων και την καθιέρωση περισσότερων εργασιών. Στη βαθμολόγηση να μην μετρούν οι ιδέες του μαθητή αλλά η προσπάθεια για μελέτη και έρευνα. Οι ιδέες να αποτελούν αντικείμενο διαλόγου στην τάξη.
Την πλήρη εκμάθηση χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών. Ο μαθητής να μπορεί να έχει στα χέρια του τελειώνοντας το λύκειο, πιστοποιητικό αντίστοιχο του ECDL.
Την ίδρυση Θεματικών Λυκείων σε όλη τη χώρα. Αθλητικών, Οικολογικών, Γεωργικών (για τις περιοχές με μεγάλη αγροτική ανάπτυξη), Τεχνολογικών και άλλων. Χρηματοδότηση εξύψωση και εξίσωση με τα γενικά Λύκεια. Όταν σήμερα είναι γνωστό σε όλους ότι τα σημερινά πτυχία των ΑΕΙ και μάλιστα των πιο δημοφιλών σχολών είναι πολύ πιθανόν να οδηγούν σε ανεργία, τότε τα ΘΕ.Λ θα αποκτήσουν την αίγλη και την ελκυστικότητα που σήμερα τους λείπει και θα δώσουν πολύτιμες διεξόδους σε πολλούς μαθητές, καθώς και χρήσιμες ειδικότητες στην αγορά εργασίας που λείπουν απελπιστικά από τη χώρα μας. Τα σχολεία αυτά θα εντάσσουν επιπρόσθετα μαθήματα πάνω στην ειδίκευση τους πέραν του χρόνου των υπολοίπων μαθημάτων.
Την κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων και την ελεύθερη εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ελεύθερη δεν σημαίνει βέβαια ανεξέλεγκτη. Θα μπορεί στα Πανεπιστήμια (η διάκριση ΑΕΙ και ΤΕΙ θα αποτελέσει παρελθόν) να λειτουργεί ένας πρώτος κύκλος ομοειδών επιστημών (π.χ. ανθρωπιστικές, βιολογικές, φυσικές, τεχνολογικές)
Εκεί ο φοιτητής θα αξιολογείται καθημερινά και πιο έτοιμος και πιο γνώστης της κατάστασης θα περνά στο ειδικότερο αντικείμενο που θέλει, αν μπορεί. Η εισαγωγή του θα γίνεται μέσω εξετάσεων την ευθηνή, των οποίων, θα έχουν τα ίδια τα πανεπιστήμια. Κίνητρο, μέσω μορίων, θα δίνεται στους νέους που θα επιλέγουν να εισαχθούν σε σχολές κοντινές στον τόπο διαμονής τους. (Από το μέτρο αυτό, εξαιρούνται όσοι διαμένουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη).
Την θεσμοθέτηση της ώρας του «ελεύθερου θέματος». Οι μαθητές του Λυκείου θα μπορούν να επιλέγουν για μια ώρα την εβδομάδα τι θέλουν να διδάσκονται. Η επιλογή θα γίνεται ανά τμήμα και ο υπεύθυνος για την τάξη καθηγητής θα είναι υποχρεωμένος να συγκεντρώσει στοιχεία ή να καλέσει ειδικούς, ώστε να υλοποιηθεί η πρόταση.

Πηγή:Φάκελοι Προτάσεων
avatar
papachatzis
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 45
Location : Πετρούπολη, Αθήνα
Registration date : 09/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://proxeirotetradio.blogspot.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης