Η πρόταση των 15 σημείων για την παιδεία

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Η πρόταση των 15 σημείων για την παιδεία

Δημοσίευση  papanotas Την / Το 6/2/2008, 10:47

Όλοι γνωρίζουμε ότι χρειάζεται βαθειά μεταρρύθμιση για να βγει η παιδεία από το τέλμα και να βρει τον βηματισμό της με εκείνων των χωρών όπου προσφέρεται ουσιαστική και υψηλής ποιότητας μόρφωση.
Θέματα ουσίας που πρέπει να δούμε είναι α) αντικατάσταση του αναλυτικού προγράμματος, β) επιμόρφωση των εκπαιδευτών, γ) ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά που να παρέχουν υπηρεσίες και να μην είναι για να παρκάρουμε τα παιδεία μας, δ) προμήθεια όλων των μαθητών με φορητό υπολογιστή, ε) ουσιαστική προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.
Το ΠΑΣΟΚ έχει θίξει τα βασικά ζητήματα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης με την πρόταση των 15 σημείων.

Τα 15 βασικά σημεία της πρότασης είναι τα εξής:

1. Καταργείται το αναλυτικό πρόγραμμα στα σχολεία και αντικαθίσταται από ένα Εθνικό Πλαίσιο Προγράμματος, που θα ορίζει τους εθνικούς στόχους σε κάθε βαθμίδα.
2. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
3. Βελτίωση των αμοιβών των εκπαιδευτικών
4. Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.
5. Ανοιχτό, αυτοδύναμο, ολοήμερο σχολείο με τη βοήθεια των γονέων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας.
6. Φορητός υπολογιστής σε κάθε μαθητή και γρήγορη πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
7. Προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά άνω των 3 ετών.
8. Αυτοδιαχείριση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
9. Αξιολόγηση και κοινωνική λογοδοσία.
10. Αλλαγή στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
11. Κινητικότητα στο Πανεπιστήμιο.
12. Κατάργηση της λογικής του ενός διδακτικού συγγράμματος. Ολα τα συγγράμματα στο Διαδίκτυο.
13. Σύνδεση της Παιδείας με την έρευνα και την παραγωγή.
14. Αύξηση της χρηματοδότησης ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του 5% του ΑΕΠ, με διάθεση και 40% του ΔΆ ΚΠΣ για τους ανθρώπινους πόρους.
15. Αποτύπωση στον πρώτο προϋπολογισμό της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ αυτής της πορείας προς το 5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.

_________________
Στέφανος Ν. Παπανώτας
Τεχνολόγος Γραφικών Τεχνών
Λάρισα
avatar
papanotas

Αριθμός μηνυμάτων : 14
Ηλικία : 52
Location : Λάρισα
Registration date : 09/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://papanotas.wordpress.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Η πρόταση των 15 σημείων για την παιδεία

Δημοσίευση  Petros Koupegkos (POLIS) Την / Το 8/2/2008, 19:45

Είναι προφανές ότι το ζήτημα της ΠΑΙΔΕΙΑΣ είναι μείζον.
Αποτελεί τον πυρήνα κάθε προσπάθειας που θα εξασφαλίσει ένα θετικό μέλλον στους απλούς ΠΟΛΙτεΣ, την κοινωνία και τον κόσμο ολόκληρο. Τα σύνορα κάθε είδους έχουν σχεδόν καταργηθεί. Όχι μόνο η μόλυνση του περιβάλλοντος ξεπερνάει τα θεωρητικά πλέον εθνικά σύνορα, αλλά και η μόλυνση της άγνοιας, της ημιμάθειας και της "κακιάς" γνώσης.

Το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε προεκλογικά ένα πρόγραμμα θέσεων για την παιδεία.
ΔΕΝ μπορούμε να το αποδεχθούμε άκριτα.

Κατ' αρχήν, το ΠΑΣΟΚ διακυβέρνησε επί 20 χρόνια και έχει τεράστια ευθύνη για τις αλλεπάλληλες, ανεπαρκείς, αναποτελεσματικές, ανολοκλήρωτες "εκπαιδευτικές" μεταρυθμίσεις.
Το ΠΑΣΟΚ, τότε, αντιμετώπισε επιτυχώς τις αντιδημοκρατικές, αντιπαιδαγωγικές και "αντικοινωνικές" διατάξεις του νόμου πλαισίου της προηγούμενης διακυβέρνησης αλλά ... έμεινε εκεί!

Σχεδόν κάθε υπουργός έκανε την δική του μεταρύθμιση και κατά κανόνα ΟΛΟΙ φοβήθηκαν και χρησιμοποίησαν ή ανέχθηκαν με αντιπαραγωγικό τρόπο το νέο καθηγητικό και συνδικαλιστικό κατεστημένο που δημιούργησαν.

Υπάρχουν επιχειρήματα και για το αντίθετο, υπήρξαν πρωτοβουλίες χρήσιμες, δίκαιες ή και πρωτοποριακές, αλλά η προφανής σκληρή πραγματικότητα της κατάστασης της παιδείας σε όλες τις βαθμίδες είναι μια αμείλικτη απάντηση.

Δεν θα μπορούσα βέβαια να κρίνω με λεπτομέρεις τα 15 σημεία.
Αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι θα προτιμούσα να ήταν 5 αντί για 15 και να είναι πιο σαφή.
Θα επιθυμούσα να έχουν ένα κατανοητά διατυπωμένο πολιτικό, κοινωνικό και "εκπαιδευτικό" προσανατολισμό.

Σύντομα παραθέτω παρατηρήσεις, συμφωνία ή και ενστάσεις.

1. Καταργείται το αναλυτικό πρόγραμμα στα σχολεία και αντικαθίσταται από ένα Εθνικό Πλαίσιο Προγράμματος, που θα ορίζει τους εθνικούς στόχους σε κάθε βαθμίδα.

Τί είναι το ....εθνικό πλαίσιο προγράμματος;;;,.... ένα άλλο όνομα για το αναλυτικό πρόγραμμα στα σχολεία;;;
....και τι είναι αυτοί οι "πατριωτικού" τύπου εθνικοί στόχοι για κάθε βαθμίδα;;; ....Μήπως ΔΕΝ πρέπει να είναι, η δεν μπορούν καν να είναι "εθνικοί" στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της παγκοσμιοποίησης;;;

2. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Οκ, πρόκειται περί του ΑΥΤΟΝΟΗΤΟΥ που δεν μπορεί να θεωρηθεί από κανένα ως "δική" του πρόταση.
Έλεος, αυτό ΔΕΝ είναι προγραμματική πρόταση.

3. Βελτίωση των αμοιβών των εκπαιδευτικών

Αυτό, μάλιστα είναι ...πρόταση. Μήπως πρέπει να συνοδεύται και από πόσα ...Ευρώ;;; 30, 40, 100;;;
Δεύτερο ΕΛΕΟΣ.!!

4. Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.

Πολύ ωραία. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα, ότι μαμά και μπαμπάς εργάζονται και δεν μπορούν να ασχοληθούν με την διαπαιδαγώγηση και την εκπαίδευση των παιδιών τους στο κομμάτι που τους ανήκει.
Στην περίπτωση δε που ο ένας δεν εργάζεται, ας πούμε η μαμά, θα επιτρέψει το μέτρο ...ανεμπόδιστα το "shoping".
Έχει αρκετή ειρωνεία αυτή μου η παρατήρηση, αλλά αυτό είναι γιατί με απασχολεί το τι γίνεται έστω και τη μισή μέρα στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά. Τι άνθρωποι και σε ποιές αντικειμενικές συνθήκες "ετοιμάζονται" στα σχολεία με τις τσιμεντένιες αυλές, τις βρώμικες τουαλέτες, το παιδαγωγικό σύστημα των "βαθμών" και της "τιμωρίας", του ανύπαρκτου επαρκώς εκπαιδευμένου και ικανοποιητικού αριθμού παιδαγωγών και δασκάλων, της ανύπαρκτης προληπτικής ιατρικής....

5. Ανοιχτό, αυτοδύναμο, ολοήμερο σχολείο με τη βοήθεια των γονέων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας.

Αυτή η πρόταση είναι η ίδια με την προηγούμενη, μόνο που περιλαμβάνει και κάποιες ακατανότητες από μόνες τους έννοιες...:
........ "αυτοδύναμο";;;,
........ "με τη βοήθεια των γονέων";;;,
..........της Τοπικής Αυτοδιοίκησης !!! (έχει κανείς εμπιστοσύνη στον Παπαγεωργόπουλο και τον Νομάρχη Θεσσαλονικής;Wink,
..........της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας.... (ποιάς είπατε;;; πότε "έγραψε" αυτή η "κοινόητα" ένα σοβαρό άρθρο για την κατάσταση της εκπαίδευσης, πότε "απήργησε" για την απαράδεκτη κατάσταση... αν δεν ήταν και για τα ...30, 40, 100 Ευρώ;Wink

6. Φορητός υπολογιστής σε κάθε μαθητή και γρήγορη πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

Σύμφωνοι, ...
Παλιά πρόταση. Ήταν καινούργια όταν πρωτοέγινε από τον Γιώργο Παπανδρέου πριν από 15 χρόνια. Τώρα ο υπολογιστής είναι σαν το τετράδιο... Και η δεξιά κυβέρνηση θα το κάνει... και αν δεν το κάνει... σχεδόν όλοι οι μαθητές θα έχουν ή ήδη έχουν κάποιου είδους πρόσβαση σε υπολογιστές.
Σήμερα η ΠΡΟΤΑΣΗ είναι ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ οι μαθητές με τους ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ.

7. Προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά άνω των 3 ετών.

Εδώ ισχύουν τα σχόλια για τους εργαζόμενους γονείς και τη σημασία που έχει η παιδαγωγική υπηρεσία σε ευαίσθητα και "παρθένα" νήπια. Ποιός και με ποιό τρόπο εγγυάται ότι οι υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό θα ανταπεξέλθουν σε αυτό το καθήκον.

8. Αυτοδιαχείριση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Δηλαδή συνεχίζουν να υπάρχουν ΤΕΙ;;;
.... και με Αυτοδιαχείριση τι ακριβώς εννοούμε, οικονομική αυτοτέλεια; διοικητική αυτοτέλεια σε ...συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, την ενγένει εκπαιδευτική κοινότητα;;; Ο αριθμός των εισαγομένων και η κατεύθυνση των σπουδών θα καθορίζεται από τις εκάστοτε πρυτανικές αρχές;;;

9. Αξιολόγηση και κοινωνική λογοδοσία.

Οκ.
Αλλά διευκρίνηση χρειάζεται η κοινωνική λογοδοσία. Ελπίζω να μην είναι κάτι σαν "λαϊκά" δικαστήρια.
Και όταν μιλάμε για "αξιολόγηση", ελπίζω να μη σταματήσει επειδή κάτι αριμάνιοι τύποι, άλουστοι και ημιγράμματοι θεωρήσουν ότι θα χάσουν τη "δουλειά" τους και θα πάψουν να έχουν την ευθύνη να διδάσκουν σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και πανεπιστήμια.... Βέβαια, τι λέω, αυτοί οι τύποι θα "σπάσουν" τις πόρτες των υπουργείων, θα "συγκρουστούν" με τα ΜΑΤ, τι δουλειά έχουν αυτοί με τα παιδιά και τα ...εκπαιδευτικά καθήκοντα. Ένα κομμάτι ψωμί θέλουν...

10. Αλλαγή στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

... Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα!!!
Τι είδους ΑΛΛΑΓΗ;
Πέστο το ......., επιτέλους! ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

11. Κινητικότητα στο Πανεπιστήμιο.

Οκ
Τίποτα το επαναστατικό. Μπορούσε να είναι η παράγραφος 13, εδάφιο 4α... στον τρόπο λειτουργίας των ΑΕΙ

12. Κατάργηση της λογικής του ενός διδακτικού συγγράμματος. Ολα τα συγγράμματα στο Διαδίκτυο.

Πολύ πρωτότυπο και εντυπωσιακό...
(Προφανώς αστειεύομαι...) Τρίτο ΕΛΕΟΣ

13. Σύνδεση της Παιδείας με την έρευνα και την παραγωγή.

Αυτονόητο ή κάνω λάθος;;; και αν είναι έτσι δεν χρειάζεται να είναι ένα ολόκληρο "σημείο"

14. Αύξηση της χρηματοδότησης ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του 5% του ΑΕΠ, με διάθεση και 40% του ΔΆ ΚΠΣ για τους ανθρώπινους πόρους.

Εκτιμώ ότι είναι γενικό και αόριστο όταν προσδιορίζεται ως ποσοστό.
Τι θα πει 5% του ΑΕΠ;; Το ΑΕΠ ανεβοκατεβαίνει..., μάλιστα με τις αλχημείες της κυβέρνησης της ΝΔ (και μάλλον και κάθε κυβέρνησης) είναι πλασματικό. Η δε διάθεση του 40% του Δ΄ΚΠΣ είναι ... τουλάχιστο ανεπιτυχής.
Για ποιό ποσό συγκεκριμένα μιλάμε από το Δ' ΚΠΣ; Πόσο από αυτό το ποσό είναι ήδη δεσμευμένο;;; Ποιές είναι οι πολιτικές που ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ από την Ευρωπαϊκή Ένωση;;; Ξέρετε ΘΕΛΕΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ η όποια κυβέρνηση πρέπει να δαπανήσει το Δ' ΚΠΣ στην κατεύθυνση της κοινωνίας της γνώσης σύμφωνα με τις αρχές που ορίστηκαν στα Συμβούλια της Λισσαβώνας και του Γκαιτεμποργκ....

Πρέπει να χαρτογραφηθούν οι ανάγκες της αποτελεσματικής, κοινωνικά δίκαιης και ποιοτικά υψηλής ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ του 21ου αιώνα.
Να αποτιμηθούν, να προϋπολογισθούν και στη συνέχεια να τεθούν ΩΣ Εθνικός Στόχος. Και αυτός ναι μπορεί να είναι ένας Εθνικός Στόχος.
Και αν αυτό που χρειάζεται η ΠΑΙΔΕΙΑ, το μέλλον της χώρας και των ΠΟΛΙτών της είναι 10%, τότε 10% για την ΠΑΙΔΕΙΑ.
Με δημοψήφισμα. Αυτός είναι λόγος για να γίνει δημοψήφισμα.
Θέλεις να βάλεις το χέρι στην "τσέπη" για το ΜΕΛΛΟΝ της χώρας, Ελληνικέ Λαέ, απάντησε με ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ... για να έχεις τα οφέλη και τις συνέπειες του...

15. Αποτύπωση στον πρώτο προϋπολογισμό της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ αυτής της πορείας προς το 5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.
ΟΚ!

Ζητώ συγγνώμη, από τους αναγνώστες, υποστηρικτές ή όχι αυτού του "προγράμματος" των 15 σημείων για τον τρόπο με τον οποίο έκανα τις παρατηρήσεις μου.
Ήταν μια "αυθόρμητη" προσέγγιση που θέλει έστω και με τη λογική του "δικηγόρου του διαβόλου" να συμβάλλει σε ένα πραγματικό διάλογο που θα ΟΔΗΓΗΣΕΙ σε ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΕΣ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ενδεχομένως με την ευκαιρία αυτού του Συνεδρίου, ενδεχομένως ύστερα από ενδελεχή μελέτη αργότερα.

ΘΕΛΟΥΜΕ ένα διαφορετικο και καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα που να λαμβάνει υπόψη τον ΑΝΘΡΩΠΟ που παραλαμβάνει από τους πρώτους μήνες της ζωής του, ως τον ΠΟΛΙτη που παραδίδει (ή και συνεχώς επιμορφώνει) στην κοινωνία. Αυτό θα γίνει εφικτό μόνο αν συνειδητοποιηθεί ο βαθμός στον οποίο ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ του συστήματος που λειτουργεί και θα επιχειρηθεί να μεταλλαχθεί ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.

ΘΕΛΟΥΜΕ ένα εκπαιδευτικό σύστημα βασισμένο σε θεμελιώδεις αρχές όπως αυτή της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, της ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ, της ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ, που να είναι στραμένο στο μέλλον όχι απλά της εργασίας αλλά της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

ΘΕΛΟΥΜΕ ένα σύστημα που να ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ διαρκώς σε σχέση με όλους τους παράγοντες και τις συνθήκες από τις οποίες εξαρτάται η αποδοτικότητα του. ¶νθρωποι, υπηρεσίες, υποδομές, κοινωνικός έλεγχος, χρηματοδοτήσεις σε ένα σφαιρικό, μελετημένο, προϋπολογισμένο πλαίσιο.

ΘΕΛΟΥΜΕ ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να αναγνωρίζεται ως ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ από την πολιτεία και να ΕΚΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ως τέτοιο σε όλους τους ΠΟΛΙτεΣ.

Πέτρος Κουπέγκος
ΠΟΛΙΣ


papanotas έγραψε:quot;]Όλοι γνωρίζουμε ότι χρειάζεται βαθειά μεταρρύθμιση για να βγει η παιδεία από το τέλμα και να βρει τον βηματισμό της με εκείνων των χωρών όπου προσφέρεται ουσιαστική και υψηλής ποιότητας μόρφωση.
Θέματα ουσίας που πρέπει να δούμε είναι α) αντικατάσταση του αναλυτικού προγράμματος, β) επιμόρφωση των εκπαιδευτών, γ) ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά που να παρέχουν υπηρεσίες και να μην είναι για να παρκάρουμε τα παιδεία μας, δ) προμήθεια όλων των μαθητών με φορητό υπολογιστή, ε) ουσιαστική προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.
Το ΠΑΣΟΚ έχει θίξει τα βασικά ζητήματα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης με την πρόταση των 15 σημείων.

Τα 15 βασικά σημεία της πρότασης είναι τα εξής:

1. Καταργείται το αναλυτικό πρόγραμμα στα σχολεία και αντικαθίσταται από ένα Εθνικό Πλαίσιο Προγράμματος, που θα ορίζει τους εθνικούς στόχους σε κάθε βαθμίδα.
2. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
3. Βελτίωση των αμοιβών των εκπαιδευτικών
4. Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.
5. Ανοιχτό, αυτοδύναμο, ολοήμερο σχολείο με τη βοήθεια των γονέων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας.
6. Φορητός υπολογιστής σε κάθε μαθητή και γρήγορη πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
7. Προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά άνω των 3 ετών.
8. Αυτοδιαχείριση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
9. Αξιολόγηση και κοινωνική λογοδοσία.
10. Αλλαγή στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
11. Κινητικότητα στο Πανεπιστήμιο.
12. Κατάργηση της λογικής του ενός διδακτικού συγγράμματος. Ολα τα συγγράμματα στο Διαδίκτυο.
13. Σύνδεση της Παιδείας με την έρευνα και την παραγωγή.
14. Αύξηση της χρηματοδότησης ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του 5% του ΑΕΠ, με διάθεση και 40% του ΔΆ ΚΠΣ για τους ανθρώπινους πόρους.
15. Αποτύπωση στον πρώτο προϋπολογισμό της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ αυτής της πορείας προς το 5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.
avatar
Petros Koupegkos (POLIS)

Αριθμός μηνυμάτων : 10
Ηλικία : 58
Registration date : 24/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://www.politis.net

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

[b]Ελαχιστα και απλά τα βασικά χαρακτηριστικά[/b]

Δημοσίευση  DimKaramitsas Την / Το 9/2/2008, 11:24

[justify] Για μένα η μεταρρύθμιση ξεκινά από την ευχαρίστηση της γνώσης.
Για μένα το σχολείο έχει να δώσει μία μόνο απλούστατη διαδικασία : ΑΝΑΛΥΣΗ & ΣΥΝΘΕΣΗ (+ το που υπάρχει η πληροφορία).
Το σχολείο πρέπει να προετοιμάζει Ανθρώπους που μπορούν να αναλύσουν και να συνθέσουν.
Οχι στην λογική προετοιμασίας εξαρτημάτων της παραγωγικής διαδικασίας.
Πρώτα Ανθρώπους με κρίση, αυτοί θα μεγαλουργήσουν και στην συνέχεια.

Στο σημερινό σύστημα οι άριστοι μαθητές (δυστυχώς υπήρξα ένας από αυτούς) είναι στην πραγματικότητα παιδιά - φυτά, έτοιμα να μπουν στην κρεατομηχανή της παραγωγής, άκριτα και αποδεχόμενα το κάθετί ως δεδομένο και αξιωματικό.

Ενα δημοκρατικό σοσιαλιστικό κόμμα δεν μπορεί να ταυτίζεται με την ανταγωνιστική κρεατομηχανή του σχολείου εξεταστικού κέντρου.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ως υπουργός Παιδείας έχει δώσει τις εξετάσεις του.
Ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πριν από λίγες ημέρες μας ενέπνευσε με όσα είπε.

DimKaramitsas

Αριθμός μηνυμάτων : 95
Registration date : 17/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://dialogoskoinonia.wordpress.com/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Η πρόταση των 15 σημείων για την παιδεία

Δημοσίευση  JF Την / Το 9/2/2008, 17:11

Οι εισηγήσεις για το "Ακοικτό Σχολείο", οι οιποίες αποτέλεσαν το μπούσουλα για το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ εννόψει Εθνικών Εκλογών 2007, ήταν ένα αποτέλεσμα έργου ορισμένων Τεχνοκρατών, οι οποίοι όμως μάλλον μικρή επαφή έχουν με την πραγματικότητα. Μιλούσαν λχ για το κτιριακό πρόβλημα των σχολείων, το οποίο έλεγαν πως έχει λήθεί στο μεγαλύτερο μέρος του και τόνιζαν πως υπάρχει ως θέμα τώρα η Διαμόρφωση των χώρων αυλής...

Η Θεσσαλονίκη έχει σήμερα 52% διπλοβάρδια, σχολεία με Αμίαντο, σχολεία-φυλακές με ενοίκια χιλιάδων ευρώ, σχολεία-κοντέινερ..
Αυτά είναι αποτέλεσμα πολιτικής του σοσιαλιστικού ΠΑΣΟΚ

Σαφώς και γίνανε έργα.. όμως ήταν λίγα για μια Ελλάδα που ήθελε να είναι μπροστά..

Φτάσαμε σήμερα και ως Γονιοί ενός μωρού 10 μηνών Πληρώνουμε τα Εμβόλια του, διότι η Πολιτεία έχει καθορίσει στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμού ορισμένα ως επιδοτούμενα (4-6) και έτσι ο Νέος Έλληνας Πολίτης θα πρέπει να ψάξει να βρει από μόνος του πως θα επιβιώσει΄..

Το Κράτος μας δίνει 15€ το μήνα ως Επίδομα Παιδιού και μόνο το 1 εμβόλιο του, ως συμμετοχή στο Ταμείο Περίθαλψης, στοιχίζει 20€. Πάνες, γάλατα και λοιπά πλήρωνε εσύ...

Υποχρεωτικό το Νηπιαγωγείο και πλήρωνε εσύ τη κακή πολτική του Κράτους να μήν έχει τις υποδομές σε κτίρια και αίθουσες..

Ως προς τις Αμοιβές στους Εκπαιδευτικούς; Δουλεύω 9 χρόνια, με 1 παιδί, με 2 πτυχία ΠΕ και εξειδικευσεις και λαμβάνω 1220€.
Παραοικονομία δεν κάνω...

Ας ακούσω από το ΠΑΣΟΚ που Οραματιζόμαστε ΤΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ για την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, το ΠΑΙΔΙ και το Επίπεδο Διαβίωσης-Αξιοπρέπειας μας...

JF

Αριθμός μηνυμάτων : 6
Registration date : 17/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΠΙΚΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ

Δημοσίευση  DimKaramitsas Την / Το 12/2/2008, 09:34

Πικρές Αλήθειες από τον JF

Στοπ στο ΠΑΣΟΚ των "λογιστάδων"
ΝΑΙ στο ΠΑΣΟΚ του Ανθρώπου

DimKaramitsas

Αριθμός μηνυμάτων : 95
Registration date : 17/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://dialogoskoinonia.wordpress.com/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Η πρόταση των 15 σημείων για την παιδεία

Δημοσίευση  Orestis Την / Το 12/3/2008, 16:35

Είναι αλήθεια ότι το σημερινό σχολείο το μόνο που κάνει είναι να βάζει τους μαθητές σε μια λογική ανταγωνισμού με τελικό στόχο την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

Αντιθέτως θα έπρεπε το σχολείο να προωθεί την αγάπη για τη γνώση, τη δίψα για μάθηση και την περιέργια. Και φυσικά η πρόσβαση στα πανεπιστήμια να ήταν ελεύθερη. Η ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια όμως υπενθυμίζω όμως ότι θέλει πολλά λεφτά! Είναι έτοιμη η πολιτεία να βάλει το χέρι στην τσέπη;

Για να επιστρέψω όμως στον σωστό προσανατολισμό του σχολείου, για να μάθουμε στα παιδιά να αγαπάνε το διάβασμα και να εκφράζουν δημιουργικά τις ανησυχίες και την περιέργιά τους, θα πρέπει να αφήσουμε το δάσκαλο να εκφράσει κι αυτός τις ικανότητές του και να μην τον βλέπουμε σαν ρομποτάκι που εκτελεί πιστά τις διεργασίες που ορίζει ο εγκέφαλος (υπουργείο).

Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ανοιχτό, αυτοδύναμο σχολείο. Νομίζω ότι το ΠΑΣΟΚ κάνει λάθος σε αυτό. Αντιγράφει σε μεγάλο βαθμό το μοντέλο παιδείας της Β. Ευρώπης. Εκεί όμως υπήρχαν μεγάλες αντιθέσεις, κυρίως ένα θρησκευτικό μωσαϊκό, οπότε και για να ηρεμήσουν τα πνεύματα, αναπτύχθηκε το μοντέλο του ανοιχτού-αυτοδύναμου σχολείου κι έτσι εμφανίστηκαν καθολικά, μουσουλμανικά, προτεσταντικά, δημοτικά, κτλ κτλ σχολεία για να εκφράζονται όλες οι κοινότητες.

Στην Ελλάδα κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο! Στην Ελλάδα η εθνική ομοιομορφία είναι πάρα πολύ μεγάλη. Επομένως ευνοείται η ανάπτυξη ενός ομοιόμορφου σχολείου. Δεν είναι κακό να αποφασίζεται κεντρικά το τι θα διδαχτεί. Κακό είναι να αποφασίζεται και κεντρικά το πως θα διδαχθεί. Γιατί αυτό έχει άμεση συνέπεια στη δεκτικότητα του μαθητή ή όχι.

Περισσότερη αυτονομία και ελευθερία στο δάσκαλο, λοιπόν, και όχι τυφλή αντιγραφή μοντέλων που επειδή πέτυχαν κάπου δε σημαίνει ότι θα πετύχουν κι εδώ.

Orestis

Αριθμός μηνυμάτων : 31
Registration date : 04/02/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης