Χάσαμε τους πραγματικούς μας στόχους

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Χάσαμε τους πραγματικούς μας στόχους

Δημοσίευση  Επισκέπτ Την / Το 27/1/2008, 12:12

Ζούμε στη καθημερινότητα μας την απαξίωση των πάντων. Κυλάμε στη κατηφόρα και δεν έχουμε μέσα αντίδρασης στη κατρακύλα. Ξεχνάμε το θεμελιώδες πνιγμένοι σε μια δυσοσμία της οποίας είμαστε αμέτοχοι παραλήπτες.
Η ενασχόληση μας εστιάζει δίκαια στο βάρος της καθημερινότητας μας και κάτω από το βάρος εξελίξεων που δεν διαμορφώνουν ένα καλύτερο αύριο. Με άμεσο όμως αποτέλεσμα την σχεδόν απόλυτη αδυναμία μας να οδηγήσουμε το μέλλον των παιδιών μας σε μια θετική πορεία. Η Εκπαίδευση, παρά τα όποια έχουν γίνει και το όποιο έργο που έχει παραχθεί, να ταλαιπωρείται από αποσπασματικά, σπασμωδικά μέτρα, χωρίς να γίνονται οι απαραίτητες σοβαρές τομές, ενώ κυριαρχούν είτε οι επιμέρους συντεχνιακές προσεγγίσεις, η φοβία, η αδράνεια και οι αλλαζωνικές πολιτικές της κυβέρνησης.
Η Παιδεία είναι η γέφυρα που τρέφει και ζωντανεύει τη δημοκρατία. Ο πολίτης σε έναν ανοιχτό σήμερα κόσμο, σε έναν κόσμο χωρίς τείχη, θα πρέπει να έχει ο ίδιος τη γνώση, τα εφόδια, ώστε να μπορεί να κάνει τις σωστές επιλογές, να διεκδικεί και να συμμετέχει. Είναι και τρόπος ζωής, και τρόπος άσκησης πολιτικής. Μια άλλη αντίληψη πολιτικής, όπου και η ίδια η πολιτική γίνεται χώρος διαπαιδαγώγησης, και πιστεύω αυτή είναι μια βαθιά δημοκρατική αξία, που μας εκπροσωπεί εμάς τους σοσιαλιστές, εμάς τους δημοκράτες, με την βαθιά δημοκρατική παράδοση και κοινωνική παράδοση. Το ζητούμενο σήμερα είναι να δημιουργήσουμε μια δημόσια Παιδεία αντάξια στις ανάγκες του Έλληνα πολίτη. Να αντιστρέψουμε τη λογική, ότι η Παιδεία είναι προβληματική, ο χώρος της παιδείας είναι προβληματικός, να γίνει η μεγάλη ιδέα του σήμερα και του αύριο, και μπορεί να γίνει. Θα πρέπει να ενισχύσουμε, επίσης τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Να ενταχθούν ομαλά οι μετανάστες, αλλά, και βεβαίως, θα πρέπει να συμβάλουμε και στην ειδική αγωγή. Πρέπει να συνδεθεί η Παιδεία με την κοινωνία, να υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας και του ανθρώπου. Σήμερα, δυστυχώς, όπως είναι το σύστημα, ομφαλοσκοπεί, κοιτάει προς τα μέσα, έχει εσωστρέφεια, δεν ξέρει, δεν έχει αντανακλαστικά για το τι γίνεται γύρω στην κοινωνία.

Ποιες είναι αυτές οι ανάγκες; Πρώτα απ' όλα, απασχόληση και εργασία. Ένα κοινωνικό κράτος, μια σοσιαλιστική κυβέρνηση, μια δημοκρατική κυβέρνηση, θέλει να έχει εγγυημένη απασχόληση για τον Έλληνα πολίτη. Δεν χρειαζόμαστε τον τραγέλαφο πολιτικής της ΝΔ. Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει να συνδεθεί πολύ πιο άμεσα η Παιδεία με τις ανάγκες της απασχόλησης. Είναι πολύ σημαντική η Παιδεία για την απασχόληση. Η Παιδεία, η επαγγελματική κατάρτιση είναι κυρίαρχα στοιχεία για την απασχόληση και την εργασία. Η Παιδεία πρέπει να συνδεθεί με τις αξίες και την ακεραιότητα του χαρακτήρα των νέων ανθρώπων, να μπορεί να σκέφτεται, να αξιολογεί, να έχει αυτοπεποίθηση σε έναν κόσμο που αλλάζει, να ξεφύγει από την αποστήθιση και να αισθανθεί ότι έχει δικές του δυνάμεις. Η Παιδεία να δώσει εφόδια ζωής. Πώς μεγαλώνεις μια οικογένεια, πως είσαι πολίτης, αγωγή ψυχής με τον πολιτισμό, με τον αθλητισμό. Πρέπει η Παιδεία να συμβάλλει στην αποκέντρωση της κοινωνίας μας, ώστε να ενδυναμώσει τις τοπικές κοινωνίες, να μπορούν να παίρνουν μόνες τους τις αποφάσεις τους.

Επισκέπτ
Επισκέπτης


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Χάσαμε τους πραγματικούς μας στόχους

Δημοσίευση  almalibre Την / Το 6/2/2008, 03:03

Ίσως να χάσαμε τους πραγματικούς μας στόχους επειδή σκόπιμα δεν έγινε επένδυση στη γνώση τόσα χρόνια. Το επιχείρημα ότι χειραγωγείς πιο εύκολα μια μάζα ανθρώπων απαίδευτων αποδεικνύεται περίτρανα σε διάφορες εκφάνσεις της καθημερινότητας μας με συνεπαγόμενη την μη εξέλιξη της κοινωνίας, αλλά την διατήρηση της εκάστοτε κατεστημένης νοοτροπίας. Αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Η επένδυση στη γνώση είναι επιτακτική ανάγκη για να βγούμε από το τέλμα στο οποίο βρισκόμαστε σήμερα.

Κατ' αρχάς πρέπει να σταματήσουν οι μαθητές να αντιμετωπίζονται ως πειραματόζωα πάνω στα οποία πειραματίζονται οι υπουργοί Παιδείας ανάλογα με τις εκάστοτε διαθέσεις τους. Πρέπει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση να δίνει τις δυνατότητες να ξετυλίγονται τα ταλέντα των μαθητών, να μάθουν να εκμεταλλεύονται παραγωγικά την δημιουργικότητά τους, να μάθουν να σκέφτονται κριτικά. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο στόχος πρέπει να είναι η εμβάθυνση στα διάφορα γνωστικά πεδία και να δίνεται η δυνατότητα για απόκτηση και εξάσκηση συνθετικής σκέψης. Και φυσικά θα πρέπει να αποσυνδεθεί η διαδικασία εισαγωγής στο πανεπιστήμιο από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όταν κάθε 2-3 χρόνια αλλάζει ο τρόπος εξέτασης για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, τότε χάνεται κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας, το σχολείο αντιμετωπίζεται ως αγγαρεία και οι μαθητές απλά απαξιούν δίνοντας βάση μόνο στην φροντιστηριακή τους προετοιμασία.

Για να μην μιλήσουμε για το πώς έχει απαξιωθεί και η ακαδημαϊκή εκπαίδευση μέσα από τις διαμορφούμενες συντεχνίες και τις σκοπιμότητες που εξυπηρετούνται από το κυνήγι των ερευνητικών προγραμμάτων, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις ακυρώνουν κάθε έννοια ακαδημαϊκής αναζήτησης και γίνονται μόνο για οικονομικά οφέλη.

Το πώς θα βρούμε το σωστό εκπαιδευτικό σύστημα για τη χώρα μας σαφώς και είναι μεγάλη κουβέντα και φυσικά απαιτεί διακομματική συναίνεση. Ας κάνουμε όμως την αρχή προτείνοντας μια δέσμη μέτρων για ουσιαστικές τομές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, και στην πορεία θα φανεί ποιοι πραγματικά θέλουν το ποιοτικό άλμα στην παιδεία και ποιοι θέλουν αμόρφωτες και εύκολα χειραγωγούμενες μάζες.

Και μην ακούσω ξανά το επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Χρήματα υπάρχουν, αλλά δεν γίνεται ορθολογική κατανομή των κονδυλίων. Το πιο κραυγαλέο προσωπικό παράδειγμα που έχω είναι η διάθεση 500 εκατομμυρίων για διαμόρφωση περβάλλοντος χώρου (κοινώς δημιουργία πλακόστρωτου), την ίδια στιγμή που η βιβλιοθήκη έμπαζε νερά... Για να μην μιλήσω για τα κονδύλια για την αγορά έργων τέχνης που θα κοσμούσαν καθηγητικά γραφεία την στιγμή που είχαμε ελλειπείς υποδομές στα εργαστήρια...

Ευελπιστώ ότι η δεύσμεση του 40% για την Παιδεία καθώς και η βούληση για πραγματική επένδυση στη γνώση να είναι και στην πράξη η πρώτη προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ...

almalibre

Αριθμός μηνυμάτων : 4
Location : Athens
Registration date : 09/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://almalibre13.wordpress.com/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Χάσαμε τους πραγματικούς μας στόχους

Δημοσίευση  Petros Koupegkos (POLIS) Την / Το 13/2/2008, 01:17

Πως θα αντιμετωπίσουμε δραστικά, αποτελεσματικά και πρωτότυπα τον τρόπο με τον οποίο θα εκπαιδευτούν οι επόμενες γενιές;
Ποιά είναι η ΒΑΣΙΚΗ πρώτη ύλη στην οποία θα βασιστούμε για το "προϊόν", την "υπεραξία" της παιδείας;
Πρόκειται απλά για μια διαδικασία "συνέχειας" και "διαχείρισης" του υπάρχοντος έμψυχου και άψυχου υλικού;
Πρόκειται για μια "αξιοποίηση" των υπαρχόντων πόρων, για μια παιδεία "ανταγωνιστική";
Πρόκειται για έναν ακαδημαϊκό καθωσπρεπισμό, για το καθρέφτισμα ενός προτύπου από το εξωτερικό, μια αντιγραφή;

Νομίζω ότι η "ρεαλιστική" αυτή αντιμετώπιση μπορεί να μοιάζει για κάποιους ελκυστική αλλά μπορεί να γίνει η ταφόπετρα των λιγοστών προοπτικών που εναπομένουν για την χώρα μας και τους ΠΟΛΙτεΣ της.

ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙ να ωραιοποιούμε την πραγματικότητα. ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙ να χαϊδεύουμε παράγοντες του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες, να ακολουθούμε τυφλά συνδικαλιστές κάθε βαθμού "φιλίας" στο πρόσωπο μας ή στο όποιο κόμμα. ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙ να ξαναβάφουμε τα σκουριασμένα κάγκελα και να μπαλώνουμε το τσιμέντο στις σκοτεινές αυλές των σχολείων. ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙ να ενισχύουμε νεκρές "βιβλιοθήκες", να "συζητάμε" για διδακτέα ύλη και "κατάλληλα" σχολικά βιβλία, να υψώνουμε "πατριωτικές" κορώνες, όταν έτσι ξεπουλάμε τις τελευταίες ευκαιρίες της ελπίδας αυτού που θα μπορούσε να αποτελεί ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο σε μια ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΑΤΡΙΔΑ.
Πρέπει να επιδιώκουμε μια χώρα συμμέτοχο στον πλούτο και την προοπτική μιας πολύ μικρότερης πλέον γης. Μια χώρα εγγυητή του μέλλοντος, αντί μιας χώρας καταναλωτή.

Πρέπει να απελευθερωθούμε από τον καταναγκασμό του χαμηλού μέσου όρου, την υποκρισία της ανεπαρκούς εξουσίας του διεφθαρμένου κοινωνικού ιστού, του αμετανόητου κράτους, της υπεξαιρεμένης υποτελούς σε συμφέροντα ιδεολογίας και κάθε είδους πίστης, του εναγκαλισμού της οπισθοδρομικής θρησκείας.

Η παιδεία σχετίζεται πρωτίστως με το ιδιαίτερο ανθρώπινο χαρακτηριστικό που είναι η ανθρώπινη ευφυϊα. Και αυτό το το χαρακτηριστικό, ακριβώς για να μας ξεχωρίσει στη φύση, διαθέτει τεράστια ποικιλία. Μια παιδεία που "αξιοποιεί" ή χτίζεται γύρω από την "μαθηματική", την "γεωμετρική" ευφυία, είναι ελλειπής, μονομερής, ανεπαρκής, ανευλεύθερη, μονόχρωμη, επικίνδυνη. Μια παιδεία που κατευθύνεται στην παραγωγή "εργατών" του πνεύματος ή της δεξιοτεχνίας, είναι εν δυνάμει "μη προοδευτική", μια παιδεία με στόχο την απασχόληση, είναι μια ΜΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. Είναι μηχανή.

Νήπια, παιδιά, μαθητές, φοιτητές, ερευνητές, διαθέτουν χαρακτηριστικά και δυνατότητες πολλές φορές περισσότερες από αυτές που καλλιεργεί και αξιοποιεί το σύστημα.
Νήπια, παιδιά, μαθητές, φοιτητές, ερευνητές, δικαιούνται καλύτερο μερίδιο στη ζωή και το μέλλον.

Σε μια κοινωνία ποιότητας ζωής, ποιότητας αρχών και θεμελιωδών κανόνων η ΠΑΙΔΕΙΑ παράγει απασχόληση, αξίες, ελευθερίες, δυνατότητες, δημιουργικότητα, ισότητα, δικαιοσύνη. Δεν αποτελεί η ΠΑΙΔΕΙΑ παράγωγο του συστήματος της απασχόλησης, δεν εξαρτάται από το σύστημα. Το ανανεώνει και το υποχρεώνει να εξαρτηθεί από αυτήν σε μια σχέση δυναμική.

Πρέπει να υποστηρίξουμε μια αποφασιστική "επανάσταση" στην σύλληψη, την κατεύθυνση και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης με στόχο μια θετική ΑΝΑΤΡΟΠΗ των παραδεδεγμένων ή κοινά αποδεκτών κοινοτυπιών που καθηλώνουν τις ικανότητες και εξοντώνουν τις ευκαιρίες.
avatar
Petros Koupegkos (POLIS)

Αριθμός μηνυμάτων : 10
Ηλικία : 58
Registration date : 24/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://www.politis.net

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης